تعریف لوله‌کشی:

کلیه‌ی لوله‌کشی‌ها، دستگاه‌ها و وسایل بهداشتی شبکه‌های توزیع آب و دفع فاضلاب ساختمان را لوله‌کشی می‌نامند. لوله‌ها، اتصالات و شیرفلکه‌ها، روی‌هم‌رفته سیستم لوله‌کشی را تشکیل می‌دهند. لوله‌کشی به نصب لوله‌های فلزی یا سیمانی و غیره به‌منظور انتقال مایعات، گازها و گاه جامدات کوچک گفته می‌شود.


به‌طور کلی، لوله‌کشی برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • لوله‌کشی سرد و گرم در تأسیسات ساختمانی
  • استفاده برای تأسیسات صنعتی
  • قابل استفاده جهت انتقال مواد شیمیایی (بازی و اسیدی)
  • سامانه‌های پنوماتیک و هوای فشرده
  • شبکه‌های آب‌رسانی شهری، صنعتی و کشاورزی


در این مقاله، به بررسی کامل و جامع اتصالات و ابزار آلات مربوط به لوله‌کشی آب و فاضلاب در ساختمان (سیستم‌های آب‌رسانی و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب) می‌پردازیم.

این مقاله در مورد لوله‌کشی آب و فاضلاب در ساختمان، روش‌های اتصال امروزی برای انواع مختلف سامانه‌های لوله‌کشی و ابزار آلات مربوط به لوله‌کشی آب و فاضلاب در ساختمان بحث خواهد کرد. در این بحث، به روش‌های اتصال خاص (مانند روش‌هایی که در فرآیندها و صنایع نفت استفاده می‌شود)، کاربردهای خاص و تبدیل بین سامانه‌های مختلف پرداخته نشده است.


در صنعت قطعات (درونی) لوله‌کشی می‌توانند از چوب، شیشه، فولاد، آلومینیوم، پلاستیک و سیمان ساخته شوند. گاه در صنعت برای قطعات لوله‌کشی از تیتانیوم، کروم و دیگر آلیاژهای فولاد هم استفاده می‌شود.

قطعات درونی یک لوله‌کشی معمولاً برای اندازه‌گیری و کنترل فشار، دما و مقدار جریان به کار می‌روند. برای لوله‌کشی در خانه‌ها در قدیم از لوله‌های سربی بهره می‌گرفتند، ولی امروزه لوله‌های غیر سربی برای این منظور به کار می‌روند. لوله‌کشی در خانه‌ها برای انتقال آب و گاز به منازل و باغچه‌ها و تخلیه‌ی فاضلاب به کار می‌رود. اخیراً از لوله‌های پلی پرپیلن (لوله سبز یا لوله سفید پلاستیکی) برای لوله‌کشی آب در منازل، تأسیسات و ... استفاده می‌شود.


یکی از اصول بسیار مهم در لوله‌کشی ساختمان، این است که شخصی که لوله‌کشی را انجام می‌دهد، آن‌قدر تصور ذهنی قوی داشته باشد که با یک نگاه بتواند تشخیص دهد که چه قطعاتی مورد نیاز است و حداقل تخمین آن حدوداً درست در بیاید. مثلاً با یک نگاه بگوید فلان قسمت به دو زانویی و سه عدد سه‌راهی نیاز دارد.



این پروژه، مناسب جهت ارائه‌ی گزارش کار دانشجویی بوده و دارای فهرست‌بندی، تنظیم و صفحه‌آرایی، به همراه تصاویر لوله‌ها و ابزار آلات مربوط به لوله‌کشی آب و فاضلاب در ساختمان به همراه شرح کامل کاربرد آن‌ها می‌باشد. می‌باشد.


فایل آماده‌ی چاپ پروژه، در ۳۵ صفحه در فرمت‌های قابل ویرایش Word و PDF پس از پرداخت آنلاین، آماده‌ی دانلود خواهد بود.


مشاهده‌ی فهرست کامل عناوین این پروژه: دانلود فهرست مطالب

قیمت: ۱۰/۰۰۰ تومان
پرداخت آنلاین و دانلود: