مشکل برخی از افرادی که از مرورگر کروم استفاده می کنند، این است که پس از نصب مجدد آن، چگونه می‌توانند افزونه‌های قبلی را مجدداً بر روی کروم فعلی نصب کنند؛ البته اگر مرورگرتان را با جی‌میل خود سینک کنید، همه‌جا می‌توانید آن‌ها را همراه خود داشته باشید. هم‌چنین حتماً تا کنون توجه کرده‌اید که هنگام مراجعه به بخش افزونه‌های کروم (Chrome Web Store) به شما اجازه دانلود افزونه‌ها داده نمی‌شود و فقط می‌توانید افزونه‌ها را در کروم خود داشته باشید و قادر به دریافت فایل نصبی آن‌ها نخواهید بود و اگر به دلایلی مرورگر فعلی از کار افتاد یا خواستید آن‌ها را روی مرورگر دیگری نصب کنید، باید دوباره به Chrome Web Store مراجعه نموده و افزونه‌های مورد نظر را مجدداً بر روی کروم خود Add کنید که البته کمی مشکل‌آفرین است. 

اما در این‌جا قصد داریم به آموزش دانلود آسان و مستقیم افزونه‌های کروم از Chrome Web Store و هم‌چنین دانلود افزونه‌های از قبل نصب‌شده بر روی کروم فعلی خود بپردازیم. هم‌چنین روش نصب این افزونه‌ها نیز  توضیح داده شده است. با ما همراه باشید.



صرفاً جهت اطلاع کاربران: روش نصب مرورگر کروم بر روی ویندوز
  1. با توجه به نوع سیتم‌عامل رایانه خود، به صفحه‌ی دانلود مرورگر کروم مراجعه کنید: (۳۲ بیتی و یا ۶۴ بیتی
  2. بر روی دکمه‌ی Download Chrome کلیک کنید.
  3. بر روی دکمه‌ی Accept and Install کلیک کنید.
  4. اندکی صبر کنید تا پنجره‌ی دانلود فایل نصب مرورگر کروم رؤیت شود. فایل را دانلود کنید.
  5. پس از اتمام دانلود، فایل دریافت شده با نام ChromeStandaloneSetup.exe را اجرا نمایید.
  6. بر روی گزینه‌ی Next کلیک کنید تا عملیات نصب مرورگر بر روی ویندوز آغاز شود.
  7. پس از اتمام این فرایند، مرورگر کروم جهت به‌کار گیری آماده می‌شود.

روش دانلود و ذخیره‌ی افزونه‌های مرورگر کروم

۱. شناسه یا همان ID افزونه‌ی مورد نظر را در بیابید.

  • حالت اول؛ یافتن شناسه‌ی افزونه‌ی از قبل نصب‌شده بر روی مرورگر فعلی: برای این‌کار، در مرورگر کروم بر روی آیکون Customize (سه خط روی هم) کلیک کرده و سپس به قسمت More tools رفته و Extensions را کلیک نمایید (و یا این‌که در نوار آدرس عبارت chrome://extensions را بنویسید و دکمه Enter را بفشارید). تیک گزینه‌ی Developer mode را فعال کنید. اکنون افزونه‌ی مورد نظر را پیدا کنید؛ شناسه‌ی آن افزونه در مقابل عبارت :ID قرار دارد، آن را کپی کنید. (تصویر نمونه)
  • حالت دوم؛ یافتن شناسه‌ی افزونه‌ی دلخواه از Chrome Web Store: برای این‌کار، ابتدا به صفحه‌ی Chrome Web Store رفته و افزونه‌ی دلخواهتان را انتخاب نمایید تا صفحه‌ی آن باز شود. سپس برای به‌دست آوردن شناسه‌ی افزونه، به نوار آدرس مرورگر در بالای صفحه رجوع کنید. شناسه‌ی افزونه دقیقاً قسمت انتهایی آدرس است که در تصویر نمونه با رنگ آبی مشخص شده‌است؛ شناسه را کپی کنید. البته اگر از تمامی آدرسی هم که مشاهده می‌کنید کپی بگیرید، مشکلی پیش نخواهد آمد. (تصویر نمونه)
  • حالت سوم؛ یافتن شناسه‌ی افزونه‌ی دلخواه از سایر وب‌سایت‌ها: اگر در سایت‌هایی که به معرفی افزونه‌های مرورگرها می‌پردازند مراجعه کرده باشید، معمولاً افزونه‌ها را به صفحه‌ی آن افزونه در Chrome Web Store لینک می‌کنند. بنابراین جهت دریافت شناسه‌ی آن افزونه، بر روی لینک ارائه شده توسط آن وب‌سایت راست‌کلیک کنید و «Copy link address» را انتخاب کنید. (تصویر نمونه)

۲. ترجیحاً با استفاده از مرورگری غیر از مرورگر کروم مانند فایرفاکس به «این سایت» مراجعه و شناسه‌ی افزونه را در قسمت مشخص‌شده Paste کنید. (لینک کوتاه شده‌ی سایت: www.youRL.ir/crx

۳. اکنون بر روی Download extension کلیک کنید.

۴. مرورگر پیام دانلود افزونه را نمایش می‌دهد. حال‌ روی دکمه‌ی Keep (و یا Download) کلیک کنید.


روش نصب افزونه‌های مرورگر کروم

  1. در مرورگر کروم بر روی آیکون Customize (سه خط روی هم) کلیک کرده و سپس به قسمت More tools رفته و Extensions را کلیک نمایید (و یا این‌که در نوار آدرس عبارت chrome://extensions را بنویسید و دکمه Enter را بفشارید).
  2. افزونه‌ی مورد نظر با پسوند CRX را با ماوس گرفته و روی پنجره‌ی کروم آورده و پس از دیدن عبارت Drop to install، کلیک ماوس را رها کنید.
  3. اکنون دکمه‌ی Add را بزنید تا افزونه نصب شود. تمام شد!


ویژه: روش آسان و سریع دانلود افزونه‌های مرورگر کروم (در حال حاضر این روش جواب‌گو نیست!)

با نصب افزونه‌ی Chrome Extension Downloader بر روی مرورگر کروم خود، می‌توانید تنها با یک کلیک افزونه‌ی مورد نظر خود را دانلود نمایید و نیازی به انجام مراحل فوق نخواهید نداشت! راهنمای به‌کار گیری این افزونه در زیر آمده است:

  • نصب افزونه: افزونه‌ی Chrome Extension Downloader را از «این لینک» دانلود و بر روی مرورگر کروم خود نصب کنید.
  • روش استفاده: در صفحه‌ی مربوط به افزونه‌ی مورد نظر در Chrome Web Store کلیک‌راست کنید و «Download Chrome Extension» را انتخاب کنید تا افزونه‌ی دلخواه بر روی کامپیوتر شما دانلود شود. (هم‌چنین می‌توانید به جای کلیک‌راست، بر روی علامت افزونه در نوار آدرس مرورگر کلیک کنید.)

    حمایت مالی
    در صورت رضایت‌مندی از نوشته فوق، از وبلاگ ما حمایت کنید. قدردان حمایت شما هستیم.