افزایش روزافزون جمعیت و توسعه‌ی شهرها، مدیران و برنامه‌ریزان شهری را بر آن داشته است تا با تهیه‌ی برنامه‌های علمی و اصولی در جهت توسعه‌ی منطقی شهرها و توجه به نیازها و احتیاجات شهروندان گام بردارند. یکی از معضلات و مشکلات اساسی شهرها خصوصاً کلان‌شهرها، موضوع پسماندها و مدیریت صحیح و اصولی آن است و مدیریت تولید، ذخیره‌سازی، حمل‌ونقل، پردازش و دفع پسماندها از درجه‌ی اعتبار و اهمیت خاصی برخوردار است و هرگونه غفلت و بی‌توجهی و عدم اعمال مدیریت صحیح در این زمینه، خسارت جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز به‌عنوان متولی قانونی مدیریت اجرایی پسماندهای عادی در محدوده‌ی شهری شیراز، برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و آلودگی آب، خاک و هوا اقدامات اساسی و مؤثری را در برنامه‌ی کاری خود قرار داده و تفکیک پسماندها از مبدأ، استحصال گاز از دفن بی‌هوازی پسماندها و تبدیل آن به جریان الکتریسیته، تولید کود آلی (ورمی‌کمپوست) از پسماندهای فسادپذیرتر، مدیریت صحیح تفکیک پسماندها و جلوگیری از دفن آن‌ها، استفاده‌ی صحیح و اصولی از مواد قابل بازیافت، دفن بهداشتی پسماندها، ایجاد کمربند سبز اطراف سایت دفن پسماندها و زیتون‌کاری به وسعت بیش از ۱۲۰۰ هکتار، سامان‌دهی خاک، نخاله و ضایعات ساختمانی، اجرای طرح مکانیزه‌ی خدمات شهری، نظافت خیابان‌ها و کوچه‌ها، جمع‌آوری، حمل و دفع پسماندهای شیراز با حجمی معادل ۹۰۰ تن در روز و ... خلاصه‌ای از اقدامات انجام‌شده و در دست اقدام می‌باشد.

سایت دفن پسماند برمشور در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع گردیده است.

در این مقاله، به بررسی کامل و جامع فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در حیطه‌ی مدیریت پسماندها و سایت دفن و بازیافت زباله برمشور می‌پردازیم.


این پروژه، مناسب جهت ارائه‌ی گزارش کار دانشجویی بوده و دارای فهرست‌بندی، تنظیم و صفحه‌آرایی، به همراه تصاویر کمیاب سایت دفن و بازیافت زباله برمشور شیراز می‌باشد.


فایل آماده‌ی چاپ پروژه، در ۳۶ صفحه در فرمت‌های قابل ویرایش Word و PDF پس از پرداخت آنلاین، آماده‌ی دانلود خواهد بود.


فهرست کامل عناوین این پروژه: دانلود فهرست مطالب
مشاهده‌ی صفحه‌بندی مقاله: کلیک کنید

قیمت: ۲۰/۰۰۰ تومان
پرداخت آنلاین و دانلود: